چقدر با راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان آشنا هستید؟ فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا والدین بخوانند| اصول تربیتی و تنبیهی کودک ۴ تا ۶ ساله تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران تاب‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
سرخط خبرها
بیانات مقام معظم رهبری درباره حضور موثر بانوان در انتخابات | نقش بانوان در مقدرات اساسی کشور

بیانات مقام معظم رهبری درباره حضور موثر بانوان در انتخابات | نقش بانوان در مقدرات اساسی کشور

  • کد خبر: ۲۱۴۶۰۲
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
کمتر از ۱۲ ساعت تا آغاز مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور مانده است. اتفاقی که نه تنها سرنوشت ۴ ساله کشور، بلکه با ورود قانونگذاران به مجلس، سرنوشت آینده ایران را رقم می‌زند.

به گزارش شهرآرانیوز، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی فردا، جمعه ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود که ۱۵ هزار و ۲۰۰ نامزد انتخاباتی برای تصاحب ۲۹۰ کرسی مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب نه تنها در این دوره از انتخابات بلکه در دوره‌های قبل نیز به حضور حداکثری تمامی اقشار مردم به خصوص بانوان تاکید فراوان داشته‌اند.

رهبر انقلاب بر این مهم تاکید دارند که زن مسلمان ایرانی دارای هویت والایی است و بر این اساس می‌تواند پشتیبان و پیشران جامعه در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی باشد؛ چراکه مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقش در خانواده برعهده او است.

ایشان ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۸ خطاب به بانوان فرمودند: «باید در میدان سیاست، در صحنه انقلاب، در کارهایى که نظام اجتماعى از شما می‌طلبد، در انتخابات، در میدان جنگ، در عرضه کردن خواست انقلابى و ملّى خود در سطح کشور و جهان، در بیان اراده سیاسى خودتان، در میدان هاى سیاست و انقلاب حضور داشته باشید؛ در راه‌پیمایى باشید، در سازندگى باشید، در میدان جنگ باشید، در انتخابات باشید، در بیان عقیده‌ سیاسى خودتان آنجایى که باید اظهار عقیده کرد و واجب است اظهار عقیده، در تعیین سرنوشت کشور و انقلاب حضور داشته باشید.»

مقام معظم رهبری به حضور بانوان در میدان تاکید فراوان دارند. ایشان ۲۸ شهریور ماه ۱۳۷۵ فرمودند: «حضور زنان در مبارزات عمومی و سیاسی، یک نقش چندگانه داشت. مرد یک نفر بود و خودش می‌آمد در مبارزات یا در اجتماعات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. همین و بس! اما وقتی زنِ خانه، خود را در مبارزه سهیم می‌دانست و وارد میدان می‌شد، در واقع خانه‌ای را که در آن، مرد و زن و فرزندان هستند، به صحنه می‌آورد و خانواده‌ای را در میدانِ مبارزه حاضر می‌کرد. در جنگ نیز همین‌طور بود.»

آیت الله خامنه‌ای در دیدار دی ماه امسال خود با هزاران نفر از زنان و دختران به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) به حضور بانوان در انتخابات نیز اشاره کرده و بیان داشتند: «دخالت در سیاست و در مقدرات اساسی کشور وظیفه زنان و تکلیف زنان است؛ حق زنان و تکلیف زنان است؛ یعنی واجب کردند که زن‌ها بایستی در مقدرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند و وارد بشوند.»

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود در این دیدار فرمودند: «شما بانوان و خانم‌های عزیز می‌توانید نقش ایفا کنید. مهم‌ترین نقش شما هم در داخل خانه است؛ مادر‌ها می‌توانند نقش ایفا کنند، وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینه‌ انتخابات فعال باشند و درست تحقیق کنند. زن‌ها در برخی از مسائلِ شناختِ اشخاص و راهبرد‌ها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مرد‌ها نگاه می‌کنند و نقاطی را پیدا می‌کنند؛ [لذا]در شناخت نامزد‌های انتخاباتی، در حضور در پای صندوق‌ها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه می‌توانید نقش ایفا کنید.»

رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند: «آنچه که برای مردم در این انتخابات و همه گزینش‌های ملی و انتخابات مهم است، این است که سطح کارآمدی نظام روزبه‌روز ارتقا پیدا کند، این اساس مسئله است» و این مهم باید بر اساس چهار خصوصیت مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت شکل گیرد.

بر مبنای بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای بانوان در هر دو عرصه می‌توانند نقش ایفا کنند و مؤثر باشند؛ هم در حضور حداکثری و مشارکت پایدار و هم در انتخاب انسان‌های وارسته.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.